Freasy, het Rotterdamse bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in de productie en verkoop van gezonde en duurzame kant-en-klaar-diepvriesmaaltijden neemt het merk Good Chef over. Good Chef verkoopt sinds 2020 hoogwaardige, plantaardige vriesversmaaltijden, onder meer via de eigen website, via flitsbezorger Flink en binnenkort ook bij Albert Heijn. Met de twee merken wil Freasy naar eigen zeggen: “nog meer positieve impact maken met gezonde en duurzame kant-en-klaar-maaltijden uit de diepvries.”
 
Met de overname verbreedt Freasy haar aanbod van plantaardige gerechten. Het bedrijf heeft nu twee merken in plantaardige vriesmaaltijden in huis. Door de krachten van de twee merken te bundelen, wil Freasy nog beter inspelen op de consumentenvraag naar gemakkelijke, gezonde en duurzame maaltijden uit de diepvries.

Duurzaam

“Met onze missie om het makkelijker te maken om minder vlees en meer groente te eten, heeft Good Chef de afgelopen jaren veel mensen geholpen om de stap te maken naar een plantaardiger eetpatroon”, zegt Good Chef-oprichter Rutger Anema. “Ik ben trots op de positieve impact die wij samen met onze klanten hebben gemaakt voor onszelf en onze planeet. Binnenkort mogen we ook Albert Heijn verwelkomen als nieuwe klant. Met de kwaliteit en specialisatie uit de keuken van Freasy kunnen we verder doorgroeien in de markt voor gezonde vriesvers maaltijden’’

Groeistrategie

Freasy directeur, Eveline Nederlof ziet de acquisitie als een belangrijke stap in de groeistrategie van het bedrijf. De kant-en-klaar-markt is ongeveer 35 procent gegroeid afgelopen jaar. “De markt is duidelijk klaar voor een omschakeling van koelverse voedingsmiddelen naar vriesvers. Met dit mooie merk in ons portfolio kunnen wij een nog breder aanbod bieden en een grotere klantengroep bedienen en zo de markt voor diepvriesmaaltijden verder laten groeien. Good Chef sluit met haar plantaardige aanbod goed aan bij de missie van Freasy om gezonde, duurzame diepvriesmaaltijden voor iedereen beschikbaar te maken.”

Vriestechnologie

“Steeds meer mensen ontdekken de voordelen van de nieuwste generatie diepvriesmaaltijden”, zegt Nederlof. “Door geavanceerde, snelle vriestechnologie blijven smaak, textuur, voedingsstoffen als vitaminen en mineralen beter en langer houdbaar dan bij de koelverse kant-en-klaar-maaltijden en dat zónder toevoegingen. Met diepvries wordt ook voedselverspilling tegengegaan, een belangrijk speerpunt in de duurzame bedrijfsmissie van Freasy. “Good Chef sluit bovendien goed aan bij onze speciaal ontwikkelde bereidingswijze van recepten in diepvriesmaaltijden, waarmee we een nieuwe standaard neerzetten.”

Verkrijgbaarheid

Beide merken zijn via hun eigen website verkrijgbaar, Goodchef.nl en Freasy.nl. GoodChef is ook te koop bij flitsbezorger Flink en vanaf half maart ook bij Albert Heijn. Freasy is onder meer verkrijgbaar via Crisp en in verschillende bedrijfskantines.