Of: hoe Tobias Camman en Camiel Kesbeke de borrelplank uit haar lamlendige bestaan trekken
De Hollandse borrelplank – het blijft een pijnlijk hoofdstuk. Een plakje worst, een blokje kaas en een hoop goede bedoelingen. Maar nu is er hoop: de Dikke Pickle. Een augurk die zich gedraagt als een Pinot Blanc uit de Elzas. Ja, je leest het goed.
De culinaire samenzwering komt van Tobias Camman, wijnman met gevoel voor drama, en Camiel Kesbeke, telg van het Amsterdamse tafelzuurimperium. Samen met boodschappen-app Crisp bedachten ze een augurk die ruikt naar abrikoos, vlierbloesem en zelfs een vleugje jasmijn. “Echt alles is er dik aan,” aldus Tobias, die duidelijk geen kleine plannen heeft met de borrel van Nederland.
De Dikke Pickle is tijdelijk verkrijgbaar via Crisp – voor wie zijn borrel wil upgraden van meh naar merci beaucoup. Er zijn bijpassende snacks (pickle-blini’s, sjieke pickle-chips, zelfs pickle-boter) en een fles Elzasser wijn om het af te maken.
Kesbeke zelf zegt het zo: “We zijn klaar met het plankie zonder liefde.” Amen.
De Dikke Pickle ligt vanaf 18 november exclusief in de Crisp-app. Kost €6,49, smaakt naar vakantie, en past perfect bij zelfspot en een goed glas wijn.
