Van links naar rechts: Jessica Vreeswijk (NKC), Kees van den Berg (ISN), Robert Molenkamp (NKC) en Hidde Lub (NKC).

De Nederlandse Kampeerauto Club (NKC) en Internet Service Nederland (ISN) slaan per november 2025 de handen ineen. Met de samenwerking versterken beide organisaties de zichtbaarheid en verkoopkansen van camperbedrijven én breiden ze de dienstverlening voor de recreatiemarkt verder uit.

Meer kansen voor camperbedrijven

Dankzij de samenwerking krijgen camperbedrijven vanaf november 2025 exclusief via OVIS, het platform van ISN voor de recreatiebranche, de mogelijkheid hun aanbod direct te promoten op de website van de NKC. Dat platform trekt dagelijks duizenden camperaars die er inspiratie en informatie zoeken – en vormt zo een ideaal podium voor bedrijven.

“Wij zetten met deze samenwerking een grote stap,” zegt ISN-directeur Kees van den Berg. “We bieden camperbedrijven nieuwe en effectieve kansen om hun doelgroep te bereiken, precies daar waar de camperaars zich oriënteren.”

Inspelen op de vraag uit de markt

Ook de NKC ziet de samenwerking als een logische volgende stap. “Onze zakelijke partners vroegen nadrukkelijk om meer digitale zichtbaarheid binnen onze community,” vertelt Robert Molenkamp, manager Commercie bij NKC. “Met deze samenwerking maken we dat mogelijk. Camperbedrijven kunnen hun aanbod nu rechtstreeks onder de aandacht brengen bij een enorm betrokken publiek. Zo versterken we onze partners én onze community.”

Over de partners

De NKC is met 70.000 leden en een bereik van zo’n 1 miljoen camperliefhebbers de grootste campercommunity van Europa. De organisatie ondersteunt camperaars met verzekeringen, reizen, events, belangenbehartiging, en zet zich in voor duurzaamheid en innovatie binnen het camperleven.

ISN helpt ondernemers in de recreatiemobiliteitsbranche met innovatieve software, betrouwbare data en marketingoplossingen. Met portalen als Campersite.nl, Caravans.nl en Kampeerzaken.nl bereikt ISN een breed publiek van kampeerliefhebbers en helpt het bedrijven hun voorraad optimaal te presenteren en sneller te verkopen.

Met de samenwerking brengen NKC en ISN de campermarkt digitaal dichter bij elkaar – precies daar waar camperaars hun volgende avontuur beginnen.