Boeken algemeen
Promotiecampagne kinderassortiment

La Place in attractiepark de Efteling

Niemand minder dan Roodkapje opende vanochtend de deuren van het La Place restaurant in de Efteling. De opening van het nieuwe La Place restaurant is voor het attractiepark het meest zichtbare resultaat van de samenwerking waarvoor beide partijen eind juni het startsein gaven.



Eind juni kondigden beide bedrijven een grootschalige samenwerking aan, waarbij zij een nieuw kinderconcept met gethematiseerde Efteling speelhoeken en kindersmulmenu’s lanceerden.
In alle Nederlandse vestigingen* van La Place is het kindersmulmenu – samengesteld door de Efteling en La Place – inmiddels verkrijgbaar. Bovendien kunnen kinderen in dertien vestigingen van La Place naar hartenlust spelen in een Efteling speelhoek.

Kers op de taart in samenwerking
“De opening van deze La Place vestiging is de kers op de taart in onze samenwerking met de Efteling. La Place wil net als de Efteling haar gasten dagelijks verwonderen. Wij doen dat met ons ‘verstheater’ waar kleuren, producten en life-cooking voor beleving zorgen. We zijn ervan overtuigd dat we hier in deze betoverende wereld gezinnen en kinderen nog meer kunnen verrassen”, vertelt Jeffrey Jansen, Commercial Director van La Place.

Olaf Vugts, Creatief Directeur van de Efteling, vult aan: “Het is voor het eerst dat een externe partij één van onze horecalocaties op vaste basis gaat exploiteren. Na de gezamenlijke creatieve invulling van de speelhoeken in de La Place restaurants en de kindermenu’s zijn we als Efteling blij dat we nu onze gastenook kunnen laten genieten van het bekende vers en verantwoord concept van La Place passend binnen de Efteling-identiteit”, zegt Olaf Vugts, Creatief Directeur van de Efteling.

*De kindersmulmenu’s worden verkocht in de Efteling en in alle Nederlandse La Place vestigingen (m.u.v. Express, NS-stations, luchthavens, RAI Amsterdam en Duinrell).

Over de Efteling
Met 5 miljoen bezoekers in 2017 is de Efteling de best bezochte dagattractie van Nederland en behoort het tot de top van attractieparken van Europa. Eten en drinken zijn met een jaaromzet van ruim 53 miljoen euro een groot onderdeel van de feeërieke sprookjeswereld van de Efteling. De visie op eten en drinken kent een aantal speerpunten: veel aandacht voor concepten met een totaalbeleving, maar ook voor kwaliteit, diversiteit en het bieden van gezonde alternatieven binnen het totaalaanbod.

Over La Place
Al bijna 30 jaar is La Place een succesvolle foodserviceformule waarbij natuurlijke, dagverse en huisgemaakte producten de hoofdrol spelen. Sinds de oprichting in 1987 speelt La Place in op de trend van bewuste voeding. Zo werken de professionals uitsluitend met verse, natuurlijke en waar mogelijk biologische grondstoffen en worden eigen, unieke recepten voor de ogen van de klant bereid. La Place heeft naast ruim tachtig vestigingen in Nederland ook enkele locaties in onder meer Duitsland, Spanje, Indonesië en de Verenigde Staten. Begin 2016 is de foodserviceformule overgenomen door Jumbo Groep Holding BV.