Boeken algemeen
Promotiecampagne kinderassortiment

Met champagnegist gebrouwen hard seltzer

Overgewaaid vanuit de Verenigde Staten lijkt de hard seltzer hard op weg om ook in ons land een fenomeen te worden. De laag-alcoholische, caloriearme en koolzuurhoudende drankjes rukken op in groten getale. White Stork speelt in op deze dranktrend en onderscheidt zich als eerste duurzame hard seltzer in Nederland. Het gloednieuwe merk geeft overtollig fruit een nieuwe kans door het sap te gebruiken voor een verfrissend, duurzaam drankje. De hard seltzer van White Stork wordt gebrouwen met champagnegist. De unieke bereidingswijze maakt de drank niet alleen honderd procent natuurlijk en duurzaam, maar bovenal verrassend in smaak.

 

Echte smaak door gebruik van echt fruit
De eerste variant van hard seltzer werd in 2013 op de markt gebracht in Amerika. Daar is het fruitige bubbelwater met het alcoholpercentage van bier sindsdien enorm populair. Ook in Nederland is er een groeiende behoefte aan laag-alcoholische drank met weinig suiker. Dat de drank ook glutenvrij, vegan en vrij van kunstmatige toevoegingen en kleurstoffen is, maakt de hard seltzer des populairder. White Stork onderscheidt zich als eerste duurzame hard seltzer die overtollig fruit een nieuwe kans geeft. In Nederland wordt meer dan 250 miljoen kilo groente en fruit per jaar verspild. Door het sap hiervan te gebruiken (en geen aroma’s toe te voegen) wordt niet alleen een verrassende smaak gecreëerd, maar levert White Stork ook een bijdrage aan het verminderen van voedselverspilling.

 

Focus op sociaal en duurzaam ondernemerschap
Voor de smaak met biologisch gembersap en citroen gebruikt White Stork citroensap dat overblijft bij Drunken Monkey Limoncello. De dorstlesser bevat slechts 27 kcal per 100 ml. Daarna volgt de variant met peer, hibiscus en lavendel, waarvoor afgekeurde peren een tweede leven krijgen. Zo is zowel de naam als het logo van White Stork (de witte ooievaar) als brenger van nieuw leven ontstaan. De ooievaar is bovendien een verwijzing naar het wapen van Den Haag. Dit is de woonplaats van oprichter Richard Ley, die zich met White Stork wil focussen op sociaal en duurzaam ondernemerschap.

 

Drankmerk met een missie
Het gebruiken van sap van overtollig fruit is niet het enige dat het merk doet voor een duurzamere en socialere wereld. Zo plant White Stork in samenwerking met Trees for All 1 boom voor iedere 100 liter die gebrouwen wordt. Daarnaast kiest White Stork ervoor om de hard seltzer ambachtelijk te brouwen met champagnegist (in plaats van water en alcohol te mixen en koolzuur en smaakstoffen toe te voegen). Het resultaat: een verfrissende én honderd procent natuurlijke hard seltzer. Het merk heeft zichzelf als missie gesteld om in 2025 CO2-neutraal te zijn. White Stork maakt voor de distributie dan ook gebruik van volledig elektrisch vervoer van Hubbel.

Informatie over White Stork Website: www.drinkstork.com