Cooldeal  300x250
Boeken algemeen
Kookboekstore_algemeneshopbanner_300x250
Promotiecampagne kinderassortiment
Wijnglazenstore_algemene shopbanner_300x250

Horecaketen De Beren haalt 15.000 euro op voor Daniel den Hoed

Horecaketen De Beren heeft gedurende de maand augustus een grootschalige inzamelingsactie georganiseerd voor de Daniel den Hoed Stichting. Deze stichting haalt geld op voor meer wetenschappelijk onderzoek naar de ziekte kanker in het Erasmus MC Kanker Instituut in Rotterdam. In alle restaurants en bezorgrestaurants van De Beren waren de bekende 'Rode Hoeden' te vinden waarin de gasten een donatie konden doen. Daarnaast stond in augustus het gezonde 'Daniel den Hoed broodje' op de menukaart, waarvan de gehele opbrengt naar de stichting is gegaan. De restauranteigenaren hebben zelf ook flinke donaties gedaan waardoor de teller op maar liefst 15.000 euro is geëindigd.

 

Daniel den Hoed Stichting

Eigenaar Ad Schaap is ontzettend blij met het mooie resultaat van de inzamelingsactie. Hij vertelt: "Helaas hebben veel mensen in onze omgeving met de ziekte kanker te maken. Gasten, medewerkers, iedereen! Meer dan genoeg reden om ons hiervoor in te zetten. Eerder dit jaar hebben we een rondleiding in het laboratorium van de Daniel den Hoed Stichting gekregen. Dit was erg indrukwekkend en gaf de doorslag voor deze actie."

 

Een restaurantmerk met een sterke persoonlijkheid

Het typisch Rotterdamse horecaconcept De Beren staat bekend om haar kwalitatieve royale gerechten voor een vriendelijke prijs. In 2016 werd zij zelfs uitgeroepen tot het meest sympathieke horecamerk van Nederland. De Beren startte in 1984 met de opening van een eetcafé op de Noordsingel in Rotterdam. Inmiddels is het concept uitgegroeid tot een succesvolle horecaformule met restaurants en bezorgrestaurants door heel Nederland. De horecaketen wil alle vestigingen die de oude stijl nog hanteren, ombouwen naar de nieuwe stijl.